Kampania społeczna

Billboard przedstawiający głuchą kobietę, która pracuje w sklepie r-gol.com. Na billboardzie jest napis "Jestem Weronika. Nie słyszę. Mogę pracować."

„Nie migaj się od życia”

to kampania na rzecz osób niesłyszących, które na co dzień muszą się zmagać z wieloma barierami w życiu prywatnym i zawodowym. Bezrefleksyjnie powtarzane krzywdzące stereotypy o głuchych utrudniają im normalne funkcjonowanie w społeczeństwie.

Kampania społeczna NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA chce to zmienić. Ma na celu walkę z dyskryminacją społeczną osób głuchych. Pokazanie, że osoby głuche żyją obok nas. Mają rodziny i takie same potrzeby oraz pasje jak osoby słyszące. Wielu nadal błędnie nazywa ich głuchoniemi, a oni nie są niemi, mają swój język.

Kampania społeczna NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA podzielona została na dwie części: działania w mediach i lokalną kampanię bilboardową na terenie Ostródy.  

Billboard przedstawiający głuchego mężczyznę jadącego na rowerze. Na billboardzie jest napis "Jestem Paweł. Nie słyszę. Mam pasję."

Spot reklamowy

Celem kampanii jest także zwrócenie uwagi, na to, że Głusi mogą i chcą pracować zgodnie ze swoimi, często wysokimi kompetencjami. Chcemy obalić stereotyp, że osoba niesłysząca nadaje się tylko do pracy na stanowiskach nie wymagających kwalifikacji.

Weronika i Michał

Weronika i Michał

Pokazani w spocie Weronika oraz Michał, dzięki wsparciu Warmińsko-Mazurskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych wraz z innymi głuchymi, pracują w jednym z największych sklepów piłkarskich w Polsce, firmie R-GOL. Zajmują się m.in. przygotowaniem i wysyłką zamówień.

Paweł

Paweł

Pasją Pawła jest turystyka rowerowa. Brak słuchu nie powstrzymuje go w dotarciu do celu i zwiedzaniu Polski na dwóch kółkach. Rowerem dojechał z Ostródy na Hel.

Małgorzata

Małgorzata

Małgorzata jest szczęśliwą żoną i mamą trójki słyszących dzieci. Uwielbia prace manualne. Posiada niezwykły talent. Makramy, scrapbooking czy witraże wykonuje z niezwykłą precyzją i cierpliwością.

Robert

Robert

Robert jako jedyny w swojej rodzinie nie słyszy. Jego żona Ewa, języka migowego nauczyła się od głuchych znajomych. Pasją Roberta jest żeglarstwo oraz fotografia, z zawodu jest złotnikiem. Prowadzi auto i uwielbia podróżować ze swoją rodziną.

Daniel

Daniel

Daniel nie słyszy od urodzenia. Mimo braku słuchu zdobył patent żeglarski oraz posiada uprawnienia motorowodne. Żeglowanie daje mu wolność.

Hasło kampanii

Hasło kampanii NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA ma podwójne znaczenie. Z jednej strony bezpośrednio skierowane jest do osób niesłyszących z przesłaniem: nie bój się, nie rezygnuj, nie unikaj, możesz wszystko robić w życiu, co tylko chcesz. A drugi komunikat odczytają osoby słyszące w kontekście: nie migaj się – naucz się języka migowego, który jest językiem obcym. Nie wykręcaj się i poznaj Kulturę Głuchych. 

Kampania nie pokazuje głuchych przez pryzmat braku słuchu i litowania się nad nimi. Zamiast tego zaglądamy przez dziurkę do klucza do ich świata by zobaczyć człowieka. Człowieka uśmiechniętego. Człowieka w różnym wieku. Mającego rodzinę, pasje, talent, uprawiającego sport, pracującego. Wszystkie osoby w spocie TYLKO nie słyszą. Mówią. Komunikują się w języku migowym, który należy poznać, tak jak każdy język obcy.

Billboard przedstawiający głuchego mężczyznę spędzającego czas z rodziną. Na billboardzie jest napis "Jestem Robert. Nie słyszę. Mam rodzinę."

Stowarzyszenie W MIG będzie obecne z kampanią „Nie migaj się od życia” w mediach społecznościowych, na bilboardach w Ostródzie, ulotkach oraz kanale YouTube.

Za produkcję spotu odpowiada firma PIXELDANCE – Łukasz Kalinowski, PixelDance.pl

Kierownik produkcji – Marlena Rogowska

Scenariusz powstał na podstawie briefu opracowanego przez uczestników projektu.

„Problem dyskryminacji osób niesłyszących na rynku pracy jest ogromny. Kampanie jak ta są potrzebne. Warmińsko – Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych od 10 lat wdraża tzw. Zatrudnienie Wspomagane. Posiada zespół specjalistów – trenerów pracy, psychologów, doradców zawodowych, tłumaczy języka migowego. Celem wsparcia jest uzyskanie i utrzymanie zatrudnienia przez osoby z niepełnosprawnością. Chcesz pracować skontaktuj się z nami.”

Marta Piotrkowska, WMSON

„Z przyjemnością dołączyliśmy do kampanii jako Partner. Firma R-GOL od wielu lat wspiera rozwój zawodowy osób z niepełnosprawnością. Zatrudnia osoby niesłyszące między innymi w dziale logistyki, czy sklepach detalicznych, gdzie realizują procesy, podczas których wykorzystują swój potencjał. Dzieje się to, dzięki wieloletniej współpracy z WMSON w Olsztynie, który w sposób profesjonalny przygotowuje je do wejścia na rynek pracy. ”

Marcin Radziwon, R-GOL

Serdeczne podziękowanie za pomoc w realizacji kierujemy do firmy R-GOL.com, Warmińsko-Mazurskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych w Olsztynie, Powiatu Ostródzkiego, firmy Synergia z Lublina, firmy Zabart.com z Ostródy, firmy ważka.net z Iławy oraz Pracowni Witraży Robert Bogdański z Ostródy.

Projekt „Nie migaj się od życia” sfinansowany jest przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.

Mogą Ci się również spodobać…

Warsztaty rodzinne

Warsztaty rodzinne

Warsztaty tematyczneW ramach realizacji projektu Uczestnicy wzięli udział w trzech warsztatach tematycznych. 29...

I Integracyjny Piknik Rodzinny

I Integracyjny Piknik Rodzinny

I Integracyjny Piknik Rodzinny za nami10 września 2023 r. odbył się piknik przygotowany przez Osoby Głuche. Na placu...